Veniturile producătorilor au crescut cu până la 71% şi numai o singură companie, Smith & Wesson, a vândut pistoale de 335 milioane dolari în 2009
"Vremurile negre" pentru economia SUA sunt cum nu se poate mai "prospere" pentru producătorii de arme din întreaga lume, iar frica americanilor de a se trezi ameninţaţi cu o armă de foc şi a nu avea cu ce să riposteze se dovedeşte una dintre cele mai "profitabile" temeri pe timp de recesiune economică.
Tot mai mulţi şomeri (10% din populaţia activă), şapte milioane de oameni care riscă să nu-şi poată plăti ipotecile şi să fie daţi afară din case, pe lângă tensiunile rasiale reprezintă indicii că infracţionalitatea va creşte. Lor li se adaugă tensiunile rasiale, temerea permanentă de atentate teroriste şi faptul că la Casa Albă se află un preşedinte cotat drept "cel mai antiarme preşedinte din istorie".
În aceste condiţii, tot mai mulţi americani vor să beneficieze de protecţia celui de-al doilea amendament la Constituţie, care le garantează dreptul de a purta arme, încât producătorii de-abia fac faţă cererilor. Potrivit The Times, vânzările unor producători precum Glock (Austria) au crescut cu 71%, iar cele ale Sturm and Ruger (Connecticut) - cu 70%, în ultimul an.
Vânzările Smith & Wesson (marcă americană deţinută de o corporaţie britanică) au sporit cu 30% într-un trimestru, ajungând la un total de 335 milioane dolari în 2009. Compania estimează dublarea vânzărilor pentru următorii 3-5 ani, în timp ce zeci de mii de firme americane nu ştiu dacă vor supravieţui crizei.
Până în 2008, americanii care îşi luau "prima armă" erau 9% din clienţii Smith & Wesson, pentru ca, în prezent, ei să reprezinte 30%. Iar dacă numărul familiilor care deţin arme a scăzut constant, de la 57% (1977) la 33% (2009), deţinătorii îşi reînnoiesc şi suplimentează constant colecţiile. Media armelor deţinute era de 6,9 în