Cei doi ani de criză economică au reuşit să creasca de patru ori timpul de tranzacţionare a unei locuinţe, conform unui studiu realizat de Be Igloo.
Încrederea clienţilor într-o tranzacţie imobiliară a scăzut direct proporţional cu preţul apartamentelor, iar timpul de tranzacţionare, derivat direct al acesteia, a crescut invers proporţional cu încrederea clienţilor într-o tranzacţie imobiliară şi chiar cu preţul locuinţelor. Astfel, dacă în noiembrie 2009 clienţii se hotărau să achiziţioneze o locuinţă, în medie, la o săptămână dupa prima vizionare, acum decizia se ia după aproximativ o lună sau chiar mai mult.
Criza economică a modificat radical psihologia clientului de imobiliare: l-a făcut nehotărât. Desi datele arata că, doar la nivelul Capitalei, numărul de locuitori raportat la numărul de unităţi locative este de 1,5/cameră, incertitudinea unui loc de muncă stabil, grevele repetate, restructurările, situaţia economică incertă, sistemul bancar dificil şi rigid, precum şi o neîncredere încă prezentă faţă de piaţa imobiliară îi fac pe oameni să amâne pe cât posibil achiziţia locuinţei de care au nevoie, chiar dacă dispun de fondurile necesare achiziţiei, se arată în studiul amintit.
În momentul în care se hotărăsc să cumpere un apartament, cei mai hotărâţi clienţi încheie tranzacţia în aproximativ o lună. Acesta este timpul necesar pentru o perioada dificilă ca aceasta ca oamenii să se decidă asupra locuinţei şi modalităţilor de plată, să îşi aleagă apartamentul şi să analizeze toată oferta din piaţă. Cea mai scurtă tranzacţie din acest an a durat o săptămână, dar cel mai probabil acest client analizase anterior celelalte oferte din piaţă. Cele mai dificile tranzacţii s-au finalizat însă în 6-7 luni.