Grupul de firme MCA, specializat în principal în producţia şi comercializarea uşilor de garaj, estimează că afacerile consolidate se vor menţine în acest an la nivelul de 6,5 milioane de euro consemnat în 2009.
Principalele linii de business ale grupului sunt uşile de garaj secţionale, rulourile termice pentru ferestre şi sistemele de automatizare a porţilor. Produsele cu ponderea cea mai mare în vânzările grupului sunt uşile de garaj (49%) şi rulouri pentru ferestre (32%).
Pe segmentul uşilor de garaj, grupul estimează un avans al unităţilor vândute cu 20% în acest an, în condiţiile în care piaţa se va diminua de la 20.000 de unităţi în 2009 la 15.000 de unităţi. În primele zece luni, vânzările de uşi de garaj au urcat cu 15%, iar cele de rulouri pentru ferestre au stagnat din punct de vedere valoric.
Grupul estimează investiţii de circa un milion de euro anul viitor, direcţionate pentru deschiderea de puncte de vânzare şi creşterea capacităţii de producţie cu 15%. Reprezentanţii companiei estimează că piaţa uşilor de garaj va totaliza 12 milioane euro în acest an, cota grupului urmând să fie de 25%. Potrivit sursei citate, piaţa este foarte fragmentată, din cauza prezenţei multor importatori.
Uşile de garaj sunt distribuite prin instalatori specializaţi (70%), companii de construcţii şi antreprenori (25%) şi magazine specializate cu suprafeţe mari (5%). Din grup fac parte compania Milca, înregistrată în Giurgiu şi controlată în mod egal de trei persoane fizice (Ciprian Oprea, Raluca Oprea şi Valentin Cuca), precum şi alte firme deţinute de respectivii investitori, cu activităţi conexe de servicii sau distribuţie. Grupul de firme MCA, specializat în principal în producţia şi comercializarea uşilor de garaj, estimează că afacerile consolidate se vor menţine în acest an la nivelul de 6,5 milioane de euro consemnat în 2009.