Proiectul de voluntariat CharityGift.ro, primul magazin online caritabil din România, în care, prin achiziţionarea oricărui produs faci o donaţie, sărbătoreşte doi ani de la primul click, anunţă un comunicat de presă.
Produsele prezentate pe site au acelaşi preţ ca în magazinele furnizorilor, numai că la vânzarea prin CharityGift.ro, un procent cuprins între 5 – 100% este donat către o organizaţie nonguvernamentală sau o cauză socială, aleasă de furnizor sau chiar de cumpărător.
Magazinul online nu percepe comisioane de la furnizori, cumpărători sau ONG-uri.
Pe 17 noiembrie 2008, echipa de voluntari lansa magazinul online www.charitygift.ro cu 300 de produse de la 15 furnizori şi 10 beneficiari. La doi ani de la lansarea site-ului se găsesc peste 2.500 de produse la vânzare, de la 85 de furnizori, care conţin donaţii pentru 44 de beneficiari.
„Munca noastră constă în găsirea acelor furnizori dispuşi să doneze un procent din valoarea produselor, dar şi să promoveze proiectul pentru cât mai multe comenzi, care să genereze, în final, o valoare cât mai mare a donaţiilor”, declara Nicoleta Talpeş, iniţiatoarea proiectului CharityGift.ro.
Diversitatea şi numărul mare de produse sunt menite să contribuie la creearea unei surse alternative de finanţare pentru organizaţiile nonguvernamentale care activează în una din cele şapte cazuri susţinute de CharityGift.ro: mediu, protecţia animalelor, social, educaţie şi cercetare, arta şi cultura, sănătate, minorităţi, dar şi pentru cazurile sociale prezentate. Cea mai mare donaţie a fost făcută către Asociaţia Inima Copiilor, în octombrie 2010, în valoare de 88.205 RON.