In cativa ani nu se va mai vorbi despre simple platforme de socializare, ci intreg internetul va fi un mediu social, iar, in acest context, experienta pe calculator a unui utilizator va depinde de profilul pe care il are pe un site de socializare, afirma Timothy Bataille (foto), director de dezvoltarein cadrul Netlog pentru zona Europei de Est, Turcia, Orientul Mijlociu si Nordul Africii
“Intreaga experienta online a utilizatorilor va fi personalizata, va fi vorba mai degraba de aplicatii decat de site-uri web si ceea ce vei vedea in acele aplicatii va fi in functie de datele pe care le-ai publicat pe o retea de socializare. De exemplu, daca voi accesa site-ul Coca Cola, in viitor, probabil, continutul pe care il voi vedea eu va fi diferit de ceea ce va vedea altcineva si totul va depinde de profilul de pe o retea de socializare. Dupa felul in care se misca, Facebook incepe sa fie mijlocul internetului cu toate acele site-uri care dau trimiteri catre ei”, explica managerul.
Netlog este o comunitate, si nu retea de socializare fiindca, spre deosebire de Facebook, aceasta permite, chiar daca nu ai niciun “prieten”, sa vezi mesajele publicate de alte persoane, principiul fiind acela de a impartasi cu comunitatea, si nu doar cu un grup selectat.
Site-ul a fost lansat in 2000 in Belgia si inregistreaza aproximativ 71 de milioane de utilizatori in peste 40 de tari, in fiecare saptamana peste 500.000 de persoane inscriindu-se in aceasta comunitate.
Romania este cea mai importanta tara in ceea ce priveste audienta din Europa de Est pentru Netlog, site-ul de socializare belgian avand aproximativ 1,5-1,6 milioane de utilizatori, potrivit lui Bataille.
Chiar daca datele de audienta plaseaza tara noastra pe un loc fruntas in statisticile Netlog, in ceea ce priveste veniturile din publicitate doar 1-2% din veniturile retelei de socializare. D