De ce și-au purtat sâmbetele Mihaela Rădulescu cu Andreea Marin Bănică am putut înțelege. Cele două dive ale televiziunii și-au împărțit nu doar ratingul și notorietatea, ci și un bărbat. Cu acte. Botezatu și Bianca Drăgușanu nici măcar nu s-au certat. Pur și simplu au inventat o poveste de iubire tumultoasă, care l-a readus în prim plan pe primul, iar pe cea de-a doua pur și simplu a inventat-o în showbiz.
Mai zilele trecute, scriam despre scriitorii care și-au trăit propriile povești tabloide, transformate (ori în curs de transformare) în istorie a literaturii: Eminescu și Caragiale pentru Veronica Micle, Păunescu și Nichita pentru o amantă mai puțin notorie, dar care, unuia dintre ei (iar acest lucru nu s-a stabilit vreodată) i-a născut gemene.
Dar cine se gândește că poveștile de amor sunt singurele care îi pot face pe scriitori să nu se mai salute ori, eventual, să o facă cel mult din vârful buzelor, se înșeală. Mărturisirile făcute de Cristian Tudor Popescu pentru ”Adevărul”, legate de rupturile lui cu Mircea Cărtărescu și Gabriel Liiceanu, sunt savuroase și triste, în același timp. Comparabile cu supărările produse de cearta unor puști, care nu reușesc să se pună de acord asupra subiectului ”ale cui jucării sunt mai frumoase” – ”dilemă” pe care o poți urmări cu zâmbetul pe buze, știind că, în scurt timp, copiii se vor împăca și vor face schimb de jucării. Triste, pentru că ele dezvăluie orgolii autoriale duse dincolo de limita normalului, care fac imposibilă o polemică rațională, și venite tocmai din partea unor oameni de la care te-ai aștepta la așa ceva.
“Nu apreciez genul ăsta de manifestare – jurnalul, în care îţi exhibi tot felul de obsesii, cum zicea foarte bine Andrei Pleşu: „Mi s-a rupt unghia de la piciorul drept, nu ştiu dacă îmi mai pot continua opera”. Nu sunt de acord că fiecare accident trebuie livrat publicului, cum nu sunt d