Aproximativ 15% dintre elevilor şcolilor de şoferi recunosc faptul că după absolvirea cursurilor practice şi de legislaţie nu se simt pregătiţi să facă faţă situaţiilor dificile în trafic. 30% din şcolile de şoferi au fost închise pentru nereguli.
Institutul Român de Cercetări Economico-Sociale şi Sondaje (IRECSON) a prezentat, azi, în cadrul unui simpozion despre importanţa factorului uman în siguranţa rutieră, un studiu privind discrepanţa dintre percepţia instructorilor şi a candidaţilor în pregătirea examenului pentru obţinerea permisului de conducere. Astfel, sondajul relevă faptul că deşiaproape 85% dintre viitorii conducători auto au declarat că se simt pregătiţi pentru a face faţă traficului, 35% dintre aceştia cred însă că mai au de învăţat, iar 15 % declară că nu pot lua în piept traficul după ce termină şcoala de şoferi. Mai mult, 8% dintre elevii şcolilor de şoferi recunosc şi faptul că nu se gândesc la siguranţa celorlaţi participanţi la trafic, atunci când se urcă la volan, iar 3% dintre aceştia sunt de-a dreptul inconştienţi, ei recunoscând că nici la siguranţa lor nu se gândesc atunci când conduc.
Elevii şcolilor de şoferi nu cred în examenul psihologic
Peste 42% dintre cursanţii acestor şcoli susţin că examinarea psihologică a candidaţilor pentru obţinerea examenului de permis auto nu este relevantă. Mai grav este faptul că nici 15 % dintre instructori nu prea cred în testarea psihologică. Cu toate acestea, majoritatea instructorilor, peste 85%, crede că examenul pentru obţinerea permisului este relevant pentru evidenţierea calităţilor de şofer, pe câtă vreme doar 15% dintre elevi cred acest lucru.
Promovabilitate peste media europeană
Statisticile relevă faptul că promovabilitatea examenului pentru obţinerea permisului de conducere din România este de 31% anul acesta, cu 2% peste media europeană. Potrivit comisarul