Pentru crearea şi promovarea brandului turistic, UE ne-a dat 75 mil. euro
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că pugilistul Lucian Bute va purta frunza brandului turistic românesc, prin campaniile pe care ministerul le va desfăşura alături de acesta.
Lucian Bute a fost de acord să poarte pe echipament, la viitoarele sale meciuri, însemnele brandului naţional de turism şi să participe la evenimentele de promovare a României ca destinaţie turistică, organizate de minister.
"Sunt de acord cu cei care consideră că sportivii au făcut mai mult decât unii politicieni, şi de aceea v-am invitat să asistaţi la momentul în care un sportiv activ şi un politician îşi dau mâna într-un proiect comun de promovare. Lucian Bute este un avantaj în plus pe care îl vom avea, mai ales în ceea ce priveşte promovarea pe piaţa nord-americană - una dintre pieţele noastre-ţintă", a declarat ministrul Udrea.
La rândul său, Lucian Bute a afirmat că "prin tot ceea ce am făcut până acum am încercat să promovez România; am purtat în ring drapelul naţional şi am fost întotdeauna mândru de ţara mea. Sunt onorat să mă alătur marilor sportivi care au promovat imaginea României în lume (precum Nadia, Hagi sau Ilie Năstase), cu atât mai mult cu cât este pentru prima dată când mi se propune să fac acest lucru în mod oficial".
Pentru crearea şi promovarea brandului turistic, Uniunea Europeană a alocat României 75 milioane euro până în 2013. Din aceştia, pentru crearea brandului s-a cheltuit mai puţin de 900.000 euro, restul banilor urmând să fie alocaţi promovării acestuia.
Udrea a evitat să anunţe cu cât va fi remunerat Lucian Bute pentru campania de promovare. "Deocamdată nu avem o evaluare, nu avem detalii tehnice. Acest parteneriat presupune foarte multe acţiuni, inclusiv spoturi financiare. E un