Un control al Ministerului a descoperit că în serviciile de ambulanţă de la Tulcea şi Sălaj s-au făcut mai mulţi kilometri decât ar fi fost necesar, s-a cheltuit mai mult combustibil, iar unele coduri numerice personale nu există. Circa 20 de angajaţi ai Serviciului Judeţean de Ambulanţă Tulcea au venit din timpul liber pentru a semna un memoriu prin care dezaprobă informaţiile vehiculate în ultima perioadă în legătură cu activitatea de la Tulcea
Ei susţin că există o explicaţie pentru fiecare „neregulă“ evidenţiată de corpul de control al Ministerului. Mai mult decât atât, consideră că directorul Dumitru Vâlcu este cel care a adus Serviciul Judeţean la un stadiu de performanţă recunoscut în întreaga ţară. Întreaga echipă de la Serviciul de Ambulanţă refuză să accepte statutul imprimat în urma controlului, drept „hoţii de la Ambulanţă“.
Dispecerele sunt asaltate verbal
„Chiar ieri am avut un apel în care un tulcean mi-a spus că ştie el ce facem noi aici, şi că furăm... De la colegi şi până la oamenii de rând, toată lumea minimalizează munca noastră. Şi întrebaţi ambulanţieri din toată ţara, să vă spună ce părere au despre colegii de la Tulcea. Suntem printre cele mai performante servicii din ţară!“, spune una dintre dispecerele de la Ambulanţă.
„În aceeaşi zi cu rezultatele raportului au apărut şi ştirile despre acest control. Nimeni nu a aprofundat acele informaţii. Avem, într-adevăr, urgenţe fără cod numeric personal, pentru că omul dacă a căzut pe stradă şi nu are buletin la el, primeşte ajutor medical. În legătură cu kilometrii pe care îi aveam, explicaţia este că foarte multe urgenţe pleacă la Bucureşti, la Constanţa, la Târgu Mureş, în toată ţara. Iar în legătură cu urgenţele anunţate prin telefon fix, nu 112, acestea sunt cele dinspre spital. Nici Spitalul, nici pompierii, nimeni nu sună pe 112, ci pe interioare“, spune Elena Flore