Municipalitatea vrea să folosească o finanţare UE ca să redeseneze centrul Capitalei în beneficiul celor ce merg pe jos
"Autostrada pietonilor" între Piaţa Romană, Universitate şi Biserica Antim, două noi poduri peste Dâmboviţa cu parcări subterane la capete, reorganizarea marilor pieţe publice. Sunt doar câteva din proiectele imediate pe care Primăria Capitalei vrea să le realizeze. "Ne propunem ca pe zona Piaţa Romană, Universitate, Antim să refacem conceptul de stradă semipietonală.
Amenajarea alveolei Bulevardului Magheru din dreptul staţiei de metrou «Piaţa Romană» reafirma importanta acestui spatiu la nivelul orasului legandu-l de noul traseu pietonal si de biciclete propus. Proiectul urmareste amenajarea intregii suprafete din vecinatatea statiei de metrou si dedicarea acesteia tranzitului şi aşteptării, sau pur şi simplu, petrecerii timpului liber în condiţii ridicate de confort şi siguranţă.
"Va fi ca o autostradă a pietonilor. Nu vor mai exista trotuare ci numai nişte bolanţi, care să separe traficul pietonal de circualţia auto, mult restricţionată. Aceasta nu va fi interzisă celor aflaţi în tranzit şi riveranilor. Pietonii vor fi prioritari şi va exista şi o pistă inelară pentru biciclişti", a explicat, pentru gândul, arhitectul şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.
Două noi poduri peste Dâmboviţa
Reorganizarea zonei centrale va include şi construcţia a două poduri peste Dâmboviţa. "Există un traseu cu reorganizarea zonei centrale. Ideea este ca Rahova să fie recusută de Piaţa Unirii şi Centrul Istoric. Se va reface Podul Calicilor care leagă Smârdanul de Rahova trecând pe la tribunal. Va fi un pod pietonal. Al doilea pod va fi la Izvor şi va fi tot unul pietonal care va avea şi piste pentru biciclişti" a spus Pătraşcu. Podul de la Izvor va avea, la capete, parcări subterane iar o bretea a acestuia va duce la Muzeul de Ar