Noul vin de Beaujolais poate fi băut începînd de joi în Franţa şi în numeroase alte ţări din lume. Numele acestui vin a devenit celebru pe plan internaţional iar operaţiunea de marketing care îl însoţeşte este absolut magistrală. Ca orice minune care durează trei zile, şi vinul de Beaujolais este băut în general în primele trei zile ale lansării sale pe piaţă, după care se aşterne asupra sa uitarea.
Noul vin de Beaujolais poate fi băut începînd de joi în Franţa şi în numeroase alte ţări din lume. Numele acestui vin a devenit celebru pe plan internaţional iar operaţiunea de marketing care îl însoţeşte este absolut magistrală.
La Paris, dar şi la Londra, la New York, la Tokyo, iar mai nou şi în multe oraşe din China, iubitorii de vin aşteaptă cu emoţie cea de-a treia joi a lunii noiembrie pentru că în această zi precis este lansat pe piaţă noul vin de Beaujolais. Nimeni nu are voie să-l guste înainte de noaptea de miercuri spre joi şi înainte de miezul nopţii.
Gestul destupării unei sticle de Beaujolais, primul vin care ajunge la Paris din recolta de struguri a anului, parcă are ceva sacru. Ca şi formula pe care a inventat-o un viticultor de geniu, George Duboeuf, acum în vîrstă de 77 de ani.
"Le beaujolais nouveau est arrivé" (vinul cel nou de beaujolais a sosit) poate fi clasată printre cele mai productive pe plan comercial modial. Ea are aproape o rezonanţă religioasă simbolizînd însă renaşterea anuală a vinului cu tot ce îi aduce el omului ca bucurie şi socializare, cînd consumul este moderat, evident.
În primii ani această sărbătoare a noului vin de Beaujolais, care nici măcar nu este un vin foarte select, s-a limitat la Paris şi la Franţa. Treptat însă moda a devenit planetară şi Franţa exportă 15 milioane de sticle de Beaujolais. În ce-i priveşte pe producătorii de Beaujolais, ei sunt 3000 de viticultori, care încearcă în fiec