Azomureş Târgu-Mureş (AZO), cel mai mare producător de îngrăşăminte din România, a înregistrat în primele nouă luni un profit net de 89,4 milioane de lei (21,4 milioane de euro), de peste 14 ori mai ridicat comparativ cu acelaşi interval din 2009.
În trimestrul trei, compania a obţinut un profit net de 20,6 milioane de lei (4,8 milioane de euro), faţă de o pierdere de 10,6 milioane de lei (2,5 milioane de euro) înregistrată în perioada iulie-septembrie a anului trecut.
Ritmul alert de creştere a afacerilor s-a menţinut şi în trimestrul al treilea, când vânzările au urcat cu 67,7%, până la 333,4 milioane de lei (78,4 milioane de euro), susţinute în principal de exporturi. O creştere asemănătoare au înregistrat şi afacerile din primele nouă luni ale anului, care au ajuns la 874,4 milioane de lei (209 milioane de euro), depăşind nivelul înregistrat pe tot anul trecut. Astfel, la finalul anului, Azomureş ar putea raporta afaceri record.
"Rezultatul din exploatare a crescut de mai mult de şase ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea accentuată a rezultatului din exploatare, cât şi a celorlalţi indicatori, este influenţată şi de faptul că în prima jumatate a anului 2009, pe fondul lipsei cererii şi al preţurilor scăzute pe piaţa îngrăşămintelor, vânzările au fost sub limitele normale", se arată în raportul companiei.
Gazele ieftine au umflat profitul Azomureş
Profitul înregistrat de Azomureş a fost influenţat semnificativ în primele nouă luni şi de faptul că producătorii de îngrăşăminte au beneficiat timp de circa un an de la Ministerul Economiei de facilitatea de a folosi doar gaze naturale din producţia internă, care sunt cu circa 50% mai ieftine decât gazele din import, faţă de un coş format din gaz la intern şi cel la import, care se practică de obicei.
Azomureş ar fi economisit în primele zece luni