Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), administratorul sistemului 112, numarul unic de urgenta, va trebui sa implementeze pana la 1 mai 2011 noile masuri pentru combaterea apelurilor abuzive si involuntare la 112, masuri agreate de autoritati impreuna cu industria, a anuntat joi autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). Conform noilor masuri, cei care suna abuziv la acest numar de cel putin 6 ori intr-o zi de pe mobil si de cel putin doua ori de pe fix vor avea apelurile la acest numar redirectionate timp de 5 zile catre un serviciu de raspuns automat, inainte ca apelurile sa mai fie preluate de operatorii 112.
"Apelurile involuntare (apelurile 'Liniste' si apelurile 'Numar gresit') vor fi redirectionate in mod automat, in cursul aceleiasi zile, exclusiv pe durata acelei zile calendaristice, catre un serviciu automatizat IVR prin intermediul caruia apelantul va fi informat printr-un mesaj preinregistrat ca a apelat serviciul de urgenta 112. In cazul in care apelantul doreste sa solicite serviciile de urgenta, acestuia i se va solicita sa apese tasta 5 de doua ori. In cazul in care, dupa o asteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectueaza procedura solicitata, este deconectat. Aceste masuri vor fi implementare de administratorul SNUAU pana la data de 1 mai 2011", se arata in comunicatul autoritatii.
Furnizorii de telefonie mobila sunt obligati de asemenea sa puna la dispozitia STS pana la data de 1 februarie 2011 posibilitatea de a transmite catre abonatii care au efectuat apeluri abuzive catre serviciul de urgenta 112 mesajul scurt de atentionare, conditiile tehnice si economice urmand a fi stabilite de cele doua parti pana la data de 15 ianuarie 2011.
Actuala decizie de reglementare va intra in vigoare in 3 zile de la momentul publicarii in Monitorul Oficial. Noul set de masuri a fost elaborat in conditiile in care