Costul pe care trebuie să îl acopere din buzunarul propriu pentru 100 de kilometri parcurşi este de peste 268 de lei, spune Vâlcu Marius Florin, taximetrist: "Or, dacă e 1,39 de lei pe kilometru noi mergem în faliment. Nu ne ajung banii să ne acoperim costurile: combustibili, impozit, asigurări. Plus cât dăm pentru dispecerat, că n-avem voie fără dispecer. Alţi 50-200 de lei,în funcţie de dispecerat".
"Ca să nu mai zicem de rovignetă, de spălatul maşinii", intervine nervos un alt şofer.
"Tariful este o mare problemă. Noi nu mai putem face faţă. Ne-a ruinat. Avem plăţi la bănci, am investit în maşini, nu ne descurcăm", afirmă Viorel Radu, preşedintele Asociaţiei pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI).
"Preţul la benzină a crescut, da' nimeni nu se gândeşte la asta. Noi practicăm acelaşi tarif, de 1,39 de lei, dar preţul combustibilului a urcat cu 40%. Tariful pe kilometru ar trebui să fie minimum 40 la sută din preţul unui litru de carburant. Or, noi dăm 1,10 euro pe litru de motorină şi tariful pe kilometru este de 30 de cenţi, cel mult", afirmă Vâlcu Marius Florin.
Protest anulat
Circa 10 şoferi de taximetre erau adunaţi, joi dimineaţa, în parcarea Sălii Polivalente din Bucureşti.
Peste 3500 de taximetrişti independenţi din întreaga ţară erau aşteptaţi aici. Aceştia urmau să plece cu autoturismele într-un marş de protest până la Piaţa Victoriei.
"Marşul nostru nu a fost aprobat. Am chemat 4000 de taximetrişti independenţi din toată ţara. I-am anunţat să nu mai vină că nu avem aprobare. Am cerut pentru marş între Polivalentă şi Guvern, ei ne-au mutat pe Kiseleff şi în alveola de la muzeul Antipa. Noi nu am fost de acord, vrem să protestăm cu maşinile noastre", spune Viorel Radu, preşedintele ADTI.
Nemulţumirile taximetriştilor independenţi
Taximetriştii independeţi au hotărât să protesteze pe 18 noiembrie