Producătorul de profile şi ferestre tip termopan Gealan România estimează pentru acest an un volum al afacerilor similar cu cel din 2009, respectiv 36,3 mil. euro, provenite după o scădere de 42% faţă de 2008, mizând pe creşterea numărului de parteneri de la 600 la 650, potrivit unui comunicat al companiei.
„Prima parte a lui 2010 a fost foarte dificilă atât pentru noi cât şi pentru piaţă, care, conform estimărilor noastre, a înregistrat o scădere cu aproximativ 40% faţă de valorile normale ale unui început de an. Cu toate acestea, ne aşteptăm să încheiem anul cu o cifră de afaceri la acelaşi nivel cu 2009, poate chiar cu o uşoară creştere“, a declarat Aurel Vlaicu, director general al Gealan România.
În trei ani de criză, piaţa de tâmplărie termoizolantă a scăzut cu paşi repezi până la nivelul de 300 mil. euro, previzionat pentru acest an, după vârful de 1 mld. euro atins în 2007. Peste 10.000 de muncitori au rămas şomeri, dintr-un total de 40.000 de angajaţi în 2008. Reprezentanţii patronatului acestei industrii spun că în aceşti ani au falimentat doar 1.000-1.500 de producători, însă jucătorii din piaţă vorbesc despre dispariţia a 80% din cele 6.800 de firme active în perioada de glorie.
„Din păcate, piaţa de tâmplărie din PVC pentru ferestre şi uşi nu va mai cunoaşte creşterile spectaculoase, de 30%, din 2007 şi 2008. Acest lucru va permite însă o aşezare a pieţei pentru că nu vor mai apărea producători fără o strategie şi un plan de business susţinut, aşa cum se întâmpla cu trei, patru ani în urmă”, a explicat Vlaicu.
Citeşte şi Piața termopanelor s-a făcut cioburi în trei ani de criză