Vagonul de metrou deraiat avea roţi noi şi abia ieşise din revizie, dar e posibil ca viteza să-l fi aruncat de pe şine.Peste 200 de bucureşteni se aflau în trenul implicat în incidentul petrecut aseară, între staţiile Unirii 1 şi Timpuri Noi.
Accident la metroul din Bucureşti. Nu sunt înregistrate victime
„Nu s-au înregistrat victime, oamenii au fost doar speriaţi. Pasagerii au fost scoşi prin tunel, însoţiţi de pompieri”, a declarat purtătorul de cuvânt de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bucureşti, lt. Anca Onofrei. O singură persoană a suferit un atac de panică.
Trenul cu probleme este un model vechi, cu vagoane independente. Conform reprezentanţilor Metrorex, doar unul dintre vagoanele garniturii a sărit de pe şine.
„Accidentul feroviar a fost determinat de deraierea unui boghiu la penultimul vagon al trenului de metrou”, a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte. Circulaţia la metrou a fost oprită după eveniment, fiind reluată de dimineaţă.
Viteza ar putea fi o cauză
Directorul Metrorex a subliniat că cei care au făcut revizia garniturii de metrou care a deraiat vor fi sancţionaţi, precizând că aceasta a circulat pe ruta Unirii - Timpuri Noi doar marţi şi miercuri.
În această dimineaţă, o comisie de anchetă a început cercetările pentru a afla ce s-a întâmplat. Potrivit directorului Metrorex, revizia trenului a fost făcută de către firma Alstom Transport SA.
Şi directorul firmei, Gabriel Stanciu a asistat personal la verificările făcute la tren. „Revizia la trenul implicat în accident s-a făcut cu două zile înainte de incident, şi i se puseseră roţi noi. Trenul a fost fabricat în 1989 şi de obicei au o durată de folosinţă de 40 de ani”, a declarat Stanciu.
El a precizat că specialiştii vor decide cauza incidentului mergându-se pe varianta unei probleme de infrast