Cei care vor trimite mai mult de două apeluri abuzive către numerele de urgenţă, zilnic, din reţelele publice mobile de telefonie vor primi un mesaj în care vor fi avertizați cu privire la încălcarea legislației în vigoare, au anunţat oficialii ANCOM.
În cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă de cel puţin 6 ori în cursul aceleiaşi zile, suplimentar faţă de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirecţionate, timp de 5 zile, către un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response - Sistem de Răspuns Automat), înainte ca apelul să fie transferat către un operator 112.
Apelurile involuntare, de genul "număr greşit" vor fi redirecţionate în mod automat, în cursul aceleiaşi zile, exclusiv pe durata acelei zile calendaristice, către un serviciu automatizat prin intermediul căruia apelantul va fi informat printr-un mesaj preînregistrat că a apelat serviciul de urgenţă 112.
În cazul în care apelantul doreşte să solicite serviciile de urgenţă, acestuia i se va solicita să apese tasta 5 de două ori. Dacă va aştepta 20 de secunde, şi nu efectuează procedura solicitată va fi deconectat. Aceste măsuri vor fi implementare de administratorul Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă până la data de 1 mai 2011.