Din cauza crizei financiare, românii nu au mai cumpărat atât de multe maşini noi ca în alţi ani. Programul „Rabla“ a fost singurul care a impulsionat vânzările de autoturisme noi. Cele mai cumpărate mărci au fost Dacia, Skoda, Volkswagen şi Renault.
Din cauza crizei financiare, puterea de cumpărare a românilor a scăzut foarte mult, iar aceştia nu au mai achiziţionat atât de multe maşini noi ca în alţi ani, ci au fost mai temperaţi şi au profitat de ofertele şi reducerile de preţuri. Cunoscutul program „Rabla“, deşi nu oferă reduceri semnificative la achiziţionarea unui autoturism nou, a fost cam singurul care a „mişcat“ cât de cât vânzările de maşini noi din acest an.
Majoritatea comercianţilor auto au avut oferte legate de programul „Rabla“, ba, mai mult, au luat de pe piaţă vouchere pe care le-au oferit clienţilor la preţuri care în timp au coborât sub valoarea lor iniţială. Altă tehnică utilizată de dealeri a fost suplimentarea cu sute de euro a reducerii rezultate din cele trei vouchere date de stat, în speranţa că vor mai vinde câteva maşini.
Dacia, în topul preferinţelor românilor
Aşa cum era de aşteptat, marca naţională Dacia se situează în continuare în topul preferinţelor românilor. Modelele Logan, Sandero şi Duster s-au vândut, de la începutul anului şi până în septembrie, în peste 27.000 de exemplare.
Pe locul doi în alegerile românilor se situează marca Skoda, cu ale sale modele Octavia şi Fabia, care s-au vândut, în primele nouă luni, în peste 5.800 de copii.
Podiumul preferinţelor românilor este completat de marca germană Volkswagen, care a vândut în jur de 7.000 de autoturisme.
Pe locul patru se clasează marca franceză Renault, cu modelele Symbol, Clio şi Megane. Renault a vândut în perioada ianuarie-septembrie 6.200 de maşini.
Alte mărci cu vânzări de mii de unităţi sunt Opel (4.224), Chevrolet