O cât de uşoară tendinţă de creştere a vânzărilor este o veste minunată pentru un manager din piaţa cafelei, o piaţă altfel de aşteptat să scadă anul acesta cu 11%. Cu investiţii de peste 5 milioane pentru anul în curs, producătorul mărcii Doncafe lucrează la construirea unui brand-umbrelă, în căutarea unei cote de piaţă mai mari.
La ieşirea din Bucureşti spre Popeşti-Leordeni, în apropierea şoselei de centură, o clădire roşie de birouri cu câteva etaje este sediul central al Strauss; alături sunt fabrica şi depozitul logistic.
Nu se simte mirosul cafelei, aşa cum s-ar aştepta cei mai mulţi vizitatori. Pentru păstrarea aromei, tehnologia folosită în fabrică presupune îngheţarea cafelei imediat după prăjire la -60 de grade Celsius. Este important, pentru că astfel este conservată cât mai bine aroma, aşa cum se întâmplă şi cu ambalajele pachetelor, care nu sunt din hârtie, ci dintr-un material cu bune proprietăţi izolante, după cum explică Marius Meleşteu, directorul general al Strauss. Compania ocupă al doilea loc pe piaţa românească a cafelei, după Kraft Foods România, care are în portofoliu mărcile Jacobs şi Nova Brazilia, scrie revista BUSINESS Magazin.
La 43 de ani, Meleşteu, care conduce afacerea cu cafea de la începutul anului, a adunat peste 13 ani de experienţă în industria bunurilor de larg consum (FMCG), în companii ca Unilever şi Heineken. Debordează de încredere când vorbeşte de planurile pe care le are pentru companie, iar când vine vorba de programul său "manifest" de manager, nu spune nimic despre cifre - fie ele vânzări, profit sau cotă de piaţă -, ci subliniază repetat că principala lui preocupare este să construiască un brand.
Rebrandingul, un proces necesar
Cunoscută ani în şir ca Elita, marca de cafea ambalată a intrat de doi ani într-un amplu proces de rebranding. E un proces necesar, explică m