Anumite companii au preferat să micşoreze cantitatea de aur din produsele lor, apelând la metale mai puţin scumpe, precum argintul
Creşterile preţului aurului ajută, în schimb, industria să recupereze din vânzările anemice din ultimii ani
În primele trei trimestre din 2010, bijuteriile au reprezentat 52% din cererea de aur, comparativ cu 73% în 2005
Marile lanţuri de magazine se străduiesc să facă faţă creşterii preţului aurului, încercând, în acelaşi timp, să păstreze preţurile accesibile pentru consumatori, care continuă să fie prudenţi.
Anumite companii au preferat să micşoreze cantitatea de aur din produsele lor, apelând la metale mai puţin scumpe, precum argintul.
Preţul bijuteriilor continuă să crească
Chiar şi aşa, preţul bijuteriilor va creşte, în contextul în care costurile materiilor prime sunt mai mari. Anul acesta, preţul aurului a crescut cu 22%, la aproape 1.400 dolari uncia, în timp ce argintul a avut un avans de 52%, iar platina de 12%. De exemplu, un lanţ de aur de 14 carate care costa acum 10 ani 250 de dolari, are acum un preţ de 1.000 dolari, a declarat Brian Ree, cofondator al retailerului GoldenMine.com Inc. Aceste creşteri ale preţului aurului ajută, în schimb, industria să recupereze din vânzările anemice din ultimii ani. În Statele Unite, vânzările de bijuterii au scăzut cu 2,7 puncte procentuale în 2008 şi cu 1,6%, anul trecut, potrivit firmei de cercetare de piaţă Mintel International Group Ltd. Frica investitorilor cu privire la apariţia inflaţiei a făcut ca piaţa aurului să nu se mai bazeze pe cererea de bijuterii. În primele trei trimestre ale acestui an, bijuteriile au reprezentat 52% din cererea de aur, comparativ cu 73% în 2005, potrivit GFMS Ltd. În ceea ce priveşte tonajul, cantitatea de aur folosit pentru bijuterii a scăzut cu 35% între 2005 şi 2009.
Producătorii au