Afaceri incheiate intr-un hotel unde se inchiriau camere cu ora, birouri facute in baie, agentii facute peste weekend ai audienta TV "100%". Asa arata inceputurile publicitatii romanesti, in versiunea pe care au prezentat-o, pe un ton melancolic-romantat, fara detalii prea sensibile, o mare parte dintre fondatorii ei, reuniti in premiera, vineri, la evenimentul Zilele Biz. Concluziile lor, dupa 20 de ani de publicitate: "industria noastra e inventata gresit" si "nu intelege destul de repede directia in care merge industria de continut".
La discutia de vineri au luat parte: Cristian Burci - International Railway Systems (fondatorul Graffiti); Dragos Grigoriu - Tempo Creative Group; Veronica Savanciuc - CEO Lowe & Partners Romania; Teddy Dumitrescu - Presedinte&CEO, Publicis Romania; Stefan Iordache - COO, Leo Burnett Group; Manuela Necula - CEO Ogilvy Group Romania; Lucian Georgescu, Managing Partner GAV; Radu Florescu, Managing Director Saatchi & Saatchi
Despre primii pasi in publicitate si despre motivele pentru care au intrat in aceasta industrie:
Radu Florescu, Saatchi&Saatchi: "Cristi Burci a fost primul coleg atunci cand am sosit in Romania, in 1990, cand am venit cu un zbor Tarom de la New York si am stat la Hanul lui Manuc, unde era oribil"Cristian Burci, IRS, fondator Graffiti: De ce in publicitate? "Pentru ca nu exista asa ceva pe vremea aceea, era un loc total liber.Dragos Grigoriu, Tempo: "In noiembrie 1991, un noiembrie mai urat ca cel de acum, ratasem un client mare de tot - Restaurantul Odobesti (...) Ca sa gasesti clienti, te uitai dupa placutele de la intrarea in blocuri, sa vezi daca era vreun impex pe scara. (...) In cazul Altrom, am intrat si am zis: "Sa vina patronul la mine". Si a venit (Gabriel Popoviciu). I-am zis: "Nu ma asteptam sa veniti". A fost primul meu contract, v-am plictisit cativa ani cu reclamele ace