Jean Valvis, omul de afaceri elveţian de origine greacă, ce deţine compania Valvis Holdings, doreşte să obţină în următorii doi ani o cotă de piaţă în volum de 10% pe segmentul apelor minerale, după ce a lansat pe piaţa locală apa Aqua Carpatica.
"Estimăm un volum de vânzări de aproximativ 40 de milioane de litri în anul următor şi o cotă de piaţă de aproximativ 10% în următorii doi ani pentru Aqua Carpatica", spune Valvis, care a vândut în 2002 Dorna Apemin către Coca-Cola.
Omul de afaceri reintră astfel în competiţie cu o altă marcă pe care el a creat-o, Dorna, care se află pe poziţia a cincea în topul brandurilor de apă minerală, după Borsec, Izvorul Alb, Izvorul Minunilor - Stâna de Vale şi Bucovina, potrivit unui top al companiei de cercetare a pieţei MEMRB pentru luna octombrie 2010. Potrivit studiului citat, cele cinci mărci au o cotă de piaţă cumulată de 53,9 în volum.
Noul brand nu şi-a propus însă să muşte din cota de piaţă a competitorilor, ci doreşte să crească mizând pe potenţialul pieţei locale.
"Studiile indică faptul că în România consumul este în medie de 60 de litri, în timp ce în Europa Occidentală a ajuns la 120 de litri. Aşadar vizăm o piaţă cu potenţial de creştere, în care este loc pentru noi branduri", spun reprezentanţii Valvis Holding.
La un preţ mediu de vânzare de 2,5 lei per litru la raft şi vânzări de 40 de milioane de litri, Aqua Carpatica ar putea genera în primul an încasări la raft de 100 de milioane de lei (23,3 mil. euro).
Valvis pătrunde după aproape opt ani din nou pe această piaţă, dominată de jucători români şi estimată la 300 de milioane de euro, după ce a investit 12,5 milioane de euro în tehnologii de captare şi îmbuteliere. Unitatea de producţie se află la 20 de kilometri de Vatra Dornei, în comuna Panaci, are o capacitate anuală de producţie de 92