Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, propune ca fiecare aliment produs în România să aibă o etichetă care să conţină frunza din brandul turistic al României şi spune că mierea, fructele şi carnea de ovine vor fi promovate extern prin campanii comune cu Italia, Grecia, Cipru, Tunisia şi Bulgaria.
"Eu mă gândesc serios ca brandul acesta naţional să vină şi pe produsele agricole româneşti, mai ales că l-a preluat şi Lucian Bute. Eu cred că acest brand, dincolo de dezbaterea care a fost şi care a trecut în zona politică, de ce nu l-ai aduce şi l-ai stiliza pe toate produsele care aparţin României? Şi pe produsele care se duc la export, dar şi pe cele care se vând în ţară", a declarat agenţiei MEDIAFAX Valeriu Tabără.
El a afirmat că producţia agro-alimentară autohtonă este una de calitate şi că sunt "foarte multe semne de întrebare" privind importurile.
Potrivit ministrului, în cazul în care cumpărătorul ar vedea frunza pe un produs, s-ar gândi: "Da, domnule, e produs românesc, mă pot adresa cu multă siguranţă".
În plus, postarea frunzei pe produs ar creşte, în opinia lui Tabără, responsabilitatea firmei producătoare.
"Atunci când pui o etichetă şi un brand ferm pe un produs înseamnă resposabilitatea celui care a făcut şi pune acea etichetă. Cred că foarte mulţi au conştiinţa că produsul lor e un produs bun. Eu voi susţine, ca ministru, o astfel de iniţiativă. Vă daţi seama că i-aş obliga, dar nu pot", a adăugat Tabără.
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, declara într-un interviu acordat MEDIAFAX la începutul lunii august că orice firmă care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar în anumite condiţii.
"Până acum, foarte mulţi agenţi economici s-au arătat interesaţi de acest lucru şi în foarte scurt timp veţ