Puterea de cumpărare s-a simţit şi în vânzările de bere
Piaţa berii din România s-a diminuat cu mai mult de 25% în ultimele 18 luni, din cauza scăderii puterii de cumpărare a populaţiei, pe fondul crizei economice, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, Grant McKenzie, vicepreşedintele de marketing al Ursus Breweries, citează Mediafax. "Ne aşteptăm ca piaţa berii să nu mai atingă volumele din 2007-2008 pentru ani buni", a spus McKenzie.
Totodată, în prima jumătate a anului fiscal 2010 - 2011, respectiv aprilie-septembrie, volumele de vânzări ale Ursus Breweries au scăzut cu 11% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
McKenzie crede că piaţa va scădea şi în anul fiscal în curs şi că nu va creşte nici în următorul an fiscal. "România este, de departe, pe piaţa berii, cea mai afectată dintre ţările europene în care are fabrici SABMiller. Cauzele acestui lucru sunt scăderea salariilor şi creşterea TVA", a mai spus McKenzie.
El a explicat că previziunile economice rămân pesimiste în legătură cu revenirea pieţei berii pe termen scurt şi mediu, iar capacitatea de producţie a Ursus Breweries, în cele patru fabrici din România, "este mai mare decât poate susţine evoluţia pieţei în contextul economic existent".
Gary Whitlie a precizat că, în pofida închiderii fabricii, Clujul va juca un rol important în viaţa companiei şi de aceea Ursus va înfiinţa o mini-linie de producţie, în vara anului 2011, unde se vor produce "specialităţi de bere Ursus".
Ursus va închide fabrica din Cluj-Napoca, iar 150 de oameni vor fi trimişi în şomaj
Ursus va închide fabrica de bere din Cluj-Napoca, din cauza costurilor mari de operare şi a scăderii pieţei de profil, iar 150 de angajaţi vor fi trimişi în şomaj, urmând să le fie acordate şase salarii compensatorii. "Suntem nevoiţi să închidem fabrica de bere de la Cluj, dar am de