Ranfluarea navei de pasageri Transilvania scufundată în 1979 va ajunge să coste dublu faţă de cât s-a convenit iniţial. Firma de scafandrerie fără scafandri, SC SuperQuatro cere în plus 2,4 milioane de euro motivând că lucrărea ar fi fost mai dificilă
Despăgubirile cerute sunt un supliment la valoarea contractului, de 3,6 milioane de euro, pentru scoaterea epavei din Dunăre.
Astfel, „colaborând" excelent, directorii instituţiilor statului cu activitate în domeniul administraţiei fluviale aliaţi cu patronii unor firme de scafandrerie, au găsit încă o metodă pentru a mai „suge" o porţie consistentă de bani publici. Mai exact, după ce au obţinut preferenţial contracte de milioane de euro, firmele de scafandrerie cer şi penalităţi de la companiile de stat!
Contractul "Transilvania"
Pe data de 9 septembrie 1979, la ora 8.15, „Transilvania" s-a scufundat la kilometru 150 al Dunării din cauza scăderii nivelului fluviului.
Scoaterea navei Transilvania a fost atribuită de către Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) firmei SuperQuatro, societate de scafandrerie care nu dispune de personal specializat.
CITIŢI ŞI:
Afacerea „scafandri pe Dunăre”: milioane de euro deturnate de firmele-căpuşă ale foştilor directori
În noiembrie 2010, cu o întârziere de un an, Superquatro a finalizat operaţiunile, dar cere despăgubiri de 2,4 milioane de euro motivând că a lucrat mai mult decât era prevăzut.
"Despăgubirile după lucrări reprezintă o metodă folosită des în astfel de situaţii", ne-a explicat Vasile Cosma, directorul unei firme de scafandrerie din Galaţi.
Plată condiţionată
"Noi ne pregătim documentele pentru a ne prezenta în instanţă. Mai avem să le dăm 1,5 milioane euro dintre cele 3,6 milioane euro. Le facem o plata parţială de 4,7 milioane lei, urmând ca, după ce refac malurile şi cheurile, să le plătim şi dif