Zeci de mehedinţeni au depus sesizări la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor în legătură cu nerespectarea prevederilor Ordonanţei nr. 50/2010 privind încasarea comisionului de risc la contractele de credit aflate în derulare.
În urma acestor sesizări, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Mehedinţi a cerut ANPC suspendarea activităţii Volksbank Drobeta Turnu Severin. Ieri-dimineaţă, inspectorii OJPC Mehedinţi au mers la sediul băncii pentru a pune la punct blocarea activităţii până la rezolvarea plângerilor venite de la consumatori.
Altă bancă care până de curând a avut aceeaşi problemă în relaţiile cu clienţii, încălcând legislaţia în vigoare, a început să respecte Ordonanţa nr. 50/2010 şi să restituie clienţilor banii încasaţi în plus. „În urma mai multor sesizări pe care le-am primit de la consumatori, am efectuat mai multe controale amănunţite la două unităţi bancare din Drobeta Turnu Severin, pe care iniţial le-am avertizat de mai multe ori. Una dintre ele a început să le restituie oamenilor banii încasaţi pe comisioanele de risc, însă la una dintre ele am aplicat o amendă de 100.000 de lei pentru nerespectarea contractului cu clientul şi am decis sistarea activităţii bancare până la remedierea situaţiei. Noi vom monitoriza această unitate bancară, cât şi pe celelalte despre care deţinem informaţii că încalcă legea“, a declarat Ionuţ Sibinescu, directorul OJPC Mehedinţi.
După vizita inspectorilor am încercat să obţinem un punct de vedere de la reprezentanţii Volksbank Drobeta Turnu Severin, însă am fost trimişi la purtătorul de cuvânt al unităţii bancare din Bucureşti.
În urmă cu câteva luni, unul dintre consumatori a reuşit să îşi primească banii înapoi, după o acţiune în instanţă. Zeci de mehedinţeni au depus sesizări la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor în legătură cu nerespectarea prevederilor Ordonanţei nr. 5