Cei care isi puneau problema legat de siguranta scanerelor din aeroport, temandu-se ca radiatiile le afecteaza sanatatea, pot rasufla usurati si lua avionul fara grija. Un raport recent realizat in SUA arata ca doza de radiatii este mult prea mica pentru a fi nociva in vreun fel.
Mai mult, potrivit unui grup de cercetatori independenti, ar fi nevoie sa treci de scaner de 1.000 de ori pe an pentru a incepe sa-ti faci griji. Nici macar pilotii nu sunt scanati de atatea ori, relateaza USA Today.
Totusi, ei avertizeaza ca dozele de radiatii trebuie setate pe nivelul minim, iar masinariile trebuie verificate periodic, pentru a nu mari riscul de cancer.
Altfel, la o scanare suntem supusi unei doze de radiatii similare unui zbor de 3 minute cu un avion ce se afla la o altitudine de aproape 10.000 de metri, unde nivelul radiatiilor este mai mare decat la sol. Insa chiar si asa, nivelul radiatiilor este mai mic decat cel la care suntem expusi cand facem o radiografie dentara.
Studiile de pana acum au aratat ca insotitorii de zbor si pilotii prezinta un risc de cancer cu 1% mai mare decat restul populatiei.
Cei care isi puneau problema legat de siguranta scanerelor din aeroport, temandu-se ca radiatiile le afecteaza sanatatea, pot rasufla usurati si lua avionul fara grija. Un raport recent realizat in SUA arata ca doza de radiatii este mult prea mica pentru a fi nociva in vreun fel.
Mai mult, potrivit unui grup de cercetatori independenti, ar fi nevoie sa treci de scaner de 1.000 de ori pe an pentru a incepe sa-ti faci griji. Nici macar pilotii nu sunt scanati de atatea ori, relateaza USA Today.
Totusi, ei avertizeaza ca dozele de radiatii trebuie setate pe nivelul minim, iar masinariile trebuie verificate periodic, pentru a nu mari riscul de cancer.
Altfel, la o scanare sunte