Industria transportului maritim este impulsionată de ieşirea treptată din recesiune a economiei mondiale, consideră oficialii Moeller-Maersk, unul dintre cei mai mari jucători de pe această piaţă, scrie The Wall Street Journal.
Transportul maritim a fost afectat serios de recesiunea mondială care a cauzat o scădere abruptă a comerţului mondial, dar cererea pentru transport maritim şi aerian a crescut anul acesta.
Nils Andersen, directorul executiv al Maerks, consideră că piaţa transporturilor de containere va creşte cu 6 procente anul viitor.
El adaugă că firma pe care o conduce a derulat în primele trei trimestre afaceri cu 7% mai mari decât în anul precedent şi că preţurile au crescut cu 34%.
Cifrele contrastează puternic cu declinul de 13% al activităţii în 2009, totodată companiile fiind nevoite să reducă preţurile cu 28%.
Andersen precizează că a fost nevoit să improvizeze anul acesta pentru a face faţă numărului mare de contracte, pentru că Maersk redusese capacitatea de transport prin renunţarea la câteva vase în timpul crizei.
Totuşi, Andersen admite că piaţa va înregistra scăderea sezonieră pe care o are în fiecare sfârşit de an, după ce livrările făcute cu ocazia sărbătorilor de iarnă se vor fi încheiat.
Mişcările altor jucători precum Evergreen Marine Group subliniază tendinţa de expansiune a pieţei. Compania taiwaneză a anunţat că va comanda noi nave şi că va încheia acest an pe profit, după ce anul trecut a fost nevoită să accepte pierderi substanţiale.
Maersk îşi reconsolidează poziţia de lider mondial şi a raportat un profit de 3,21 mld. euro pentru primele trei trimestre ale anului, şi se aşteaptă ca profitul net să atingă 3,66 mld. euro până la finalul anului. Dacă un astfel de nivel al profitului va fi atins, atunci compania va înregistra cele mai bune rezultate din ist