Operatorii de telefonie mobilă vor trebui, până la 1 februarie 2011, să asigure Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), administratorul sistemului de apeluri de urgenţă 112, posibilitatea de a transmite un mesaj scurt de atenţionare către abonaţii care au efectuat apeluri abuzive.
Condiţiile tehnice şi economice care vor sta la baza colaborării între STS şi operatorii de telefonie mobilă vor fi stabilite de cele două părţi până la 15 ianuarie 2011.
"ANCOM şi reprezentanţii industriei de telecomunicaţii au agreat, joi, noile măsuri pentru combaterea apelurilor abuzive şi a celor involuntare la 112", se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii ANCOM.
Astfel, abonaţii care vor iniţia mai mult de două apeluri abuzive zilnic din reţelele publice mobile de telefonie vor primi un mesaj în care vor fi avertizaţi cu privire la încălcarea legislaţiei în vigoare.
În cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă de cel puţin şase ori în cursul aceleiaşi zile, suplimentar faţă de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirecţionate, timp de 5 zile, către un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response - Sistem de Răspuns Automat), înainte ca apelul să fie transferat către un operator 112.
"ANCOM a considerat că este necesar să fie definit şi implementat un nou set de măsuri de combatere a apelării abuzive a serviciului de urgenţă 112 întrucât măsura provizorie de avertizare prin transmiterea unui număr de mesaje scurte, aplicată în perioada 20 martie - 20 iunie 2009, s-a dovedit a avea o eficacitate limitată, efectul ei tinzând să scadă în timp", se mai spune în comunicat.
Apelurile involuntare vor fi redirecţionate în mod automat, în cursul aceleiaşi zile, exclusiv pe durata acelei zile calendaristice, către un serviciu automatizat IVR prin inte