Floyd Mistwalker este numele avatarului unuia dintre miile de români care au un cont pe platforma Second Life. Floyd se diferenţiază însă de ceilalţi colegi din lumea virtuală prin reuşitele sale economice, în plan real. El reuşeşte să obţină lunar un profit care variază între 1.500 şi 2.000 de dolari. Banii vin din comercializarea de produse de mobilier virtual, create în programe 3D, pe care le vinde apoi în magazinul său "Prim Savers". Profitul ar fi considerabil mai mare, însă, ca orice afacere, şi aceasta are o serie de costuri adiacente. Cheltuielile de hosting şi marketing se ridică lunar la circa 1.000 de dolari.
Floyd a început prin a lucra opt ore zilnic, ca la un serviciu obişnuit. Acum dedică acestei activităţi numai trei ore din timpul său şi, pentru că a reuşit să-şi diversifice foarte mult produsele, câştigurile sunt tot mai mari. Are şi câteva ponturi pentru cei care vor să îi urmeze exemplul: "Trebuie să fie serios şi să caute pe piaţa produselor virtuale o nişă în care se pricepe şi în care să fie dispus să investească timp şi pasiune. Şi să nu fie dezamăgit dacă nu se îmbogăţeşte imediat".
Şi alţi români au afaceri înfloritoare în mediul virtual. Proprietarul avatarului Paty Paule şi-a deschis un business virtual încă din 2008. Magazinul ei, "Cartoon Kids", vinde îmbrăcăminte, încălţăminte şi jucării animate iar profitul variază, de la o lună la alta, între 800 şi 1.000 de dolari.
CrashOV Uladstron este un alt exemplu. Din vânzarea de obiecte 3D obţine chiar şi 1.500 de dolari.
"În ciuda crizei, se pot câştiga bani din Second Life, pentru unii dintre creatori aceasta fiind principala sursă de venituri, însa succesul presupune, la fel ca şi în viaţa reală, talent plus multe ore de muncă", spune Aura Tatu, creatorul Bucureştiului Virtual, un proiect care a avut în ultimul an peste 200.000 de vizitatori.
Românii care vizi