Un reporter „Adevărul de seară“ a intrat în noul terminal Schengen al Aeroportului Internaţional „Henri Coandă“ din Otopeni şi a văzut care este stadiul lucrărilor. Terminalul Finger, de fapt o extindere a vechiului terminal de plecări, este finalizat în proporţie de 95%. Acum se lucrează la finisaje, la instalarea unor sisteme de securitate şi la probe.
Proiectat în forma unei viori de un arhitect italian, specializat în aeroporturi, Terminalul Finger, aşa cum îi spun oamenii de la aeroport, după denumirea vechiului Terminal Plecări Internaţionale, face parte din faza a III-a de dezvoltare a Aeroportului „Henri Coandă" din Otopeni.
Prima fază a început în 1994, cu modernizarea actualului Terminal Plecări, iar etapa a II-a a însemnat modernizarea actualului terminal Sosiri.
Întreaga etapă a treia presupune o investiţie de 150 de milioane de euro, din care 60 de milioane de euro sunt destinate exclusiv noului terminal realizat după cerinţele Schengen. Banii provin din fondurile proprii ale Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, dar şi din credite bancare contractate de instituţie.
Gata la primăvară
Clădirea terminalului are forma unei viori
Construcţia nouă, executată de firma italiană Astaldi, a fost începută în august 2009, iar acum se află la stadiul de finisaje, instalări de sisteme şi probe.
„Ne-am mişcat destul de repede, ţinând cont că în august 2009 a început faza de proiect, nu de construcţie propriu-zisă. În martie va fi dat în folosinţă, indiferent dacă România este acceptată sau nu în spaţiul Schengen. Acest terminal este destinat atât plecărilor şi sosirilor Schengen, cât şi celor non-Schengen. Ceea ce este cel mai important este că separarea Schengen şi non-Schengen este foarte bine făcută, astfel încât călătorii nu se întâlnesc. Separarea se face prin panouri de sticlă, în ideea c