Activitatea Fiscului ar putea fi reformata radical in perioada urmatoare, iar pentru acest lucru conducerea Ministerului de Finante a solicitat deja unitatilor teritoriale sa faca analize de cost pentru fiecare judet in parte. Astfel, in cadrul unei intalniri organizate la Bucuresti cu sefii de la Finante, presedintele ANAF, Sorin Blejnar, a dispus intocmirea unor situatii din care sa reiasa costurile colectarii de fonduri la buget. "Am primit o astfel de dispozitie si analiza se va face la un milion lei incasari. Practic, dupa finalizare, se va sti cat costa incasarea acestei sume. Masurile ulterioare vor fi dispuse de conducerea ANAF in functie de aceste analize", a declarat Maria Taran, purtator de cuvant in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Iasi. Potrivit ANAF, se doreste desfiintarea sau comasarea administratiilor financiare ineficiente sau a celor care sunt foarte apropiate din punct de vedere geografic. La Iasi, o asemenea masura ar putea viza desfiintarea sau comasarea unitatilor fiscale teritoriale de la Pascani, Harlau, Targu Frumos si Raducaneni.
Baza de date unica si fortarea cresterii incasarilor
Eventualitatea desfiintarii unitatilor fiscale teritoriale din judet nu pare a-i afecta pe oamenii de afaceri din Iasi. Potrivit lui Radu Botez, decizia reorganizarii ANAF pe criterii economice este fireasca. "Pare in regula din punct de vedere economic aceasta decizie. Mai devreme sau mai tarziu trebuia facuta o analiza pe costuri si o restructurare pe acest criteriu, pentru ca fiecare trebuie sa-si justifice activitatea. Daca analiza va fi corecta, sunt convins ca vor disparea si unele posturi de pe la Finante", a comentat Radu Botez.
Decizia de a analiza costurile pentru incasarea banilor la buget nu este singura luata in aceasta saptamana la nivelul Ministerului de Finante. Ministrul Gheorghe Ialomitianu