Chiar și într-un an de criză, cum a fost prin excelență 2009, liderii mediului de afaceri rămân furnizorii de produse și servicii pentru piața energetică, a telecomunicațiilor, a construcțiilor, a serviciilor medicale.
Companiile românești cu cele mai bune rezultate financiare în 2009 au fost premiate recent, în cadrul unei festivități organizate la Palatul Parlamentului de către Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Agenția pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru IMM (AIPPIMM). La eveniment a fost prezent și președintele Asociației Europene pentru IMM (UEAPME), Georg Toifl.
Cele 15 firme premiante (primele trei companii clasate în cadrul fiecăreia dintre cele cinci secțiuni) totalizează un profit brut impresionant, de circa cinci miliarde de lei, respectiv 1,16 miliarde de euro. Totuși, 87% din această sumă a fost realizată de cele trei companii mari: OMV Petrom, Orange România și Vodafone România. Firmele mici sunt departe de asemenea cifre, pentru multe dintre ele adevărata performanță constând în a supraviețui. Georg Toifl, președintele UEAPME, subliniază că micii întreprinzători sunt cei mai afectați de criză, tocmai de aceea trebuind să fie găsite rapid soluții pentru susținerea lor.
„Există aproximativ 23 de milioane de întreprinderi mici și mijlocii, care au o contribuție importantă la PIB-ul Uniunii Europene“, argumentează Toifl.
„Singurele soluții pentru ieșirea din criză sunt stimularea procesului investițional și creșterea absorbției fondurilor europene. În Bulgaria, pentru a stimula absorbția granturilor comunitare, statul a luat decizia de a garanta orice proiect aprobat“, a ținut să precizeze, în context, Ovidiu Nicolescu, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România.
În spatele unei microîntreprinderi de su