Dacă treci pe Calea Moşilor, fie ca pieton, fie ca şofer, nu ai cum să nu observi marcajele “inedite” ce tronează pe carosabil. Cu doar câteva luni în urmă, fâşii din plastic de culoare galbenă, de circa 30 de centimetri înălţime, îi descurajau pe şoferi să treacă de pe banda dedicată autovehiculelor pe liniile de tramvai ale Regiei Autonome de Transport a capitalei.
Dar asta numai în concepţia autorităţilor. Acum, stâlpişorii sunt fie în comă profundă, culcaţi pe asfalt de roţile nepăsătoare ale maşinilor mânate în grabă de şoferi, fie sunt rupţi cu totul.
De altfel, săptămâna aceasta, dispozitivele au început să fie înlocuite cu unele mult mai rezistente, “pe cheltuiala firmei” care a realizat lucrarea iniţială, ne spune Alina Roman, directorul Administraţiei Străzilor, subordonată Primăriei Generale a Capitalei.
S-a păstrat doar “partea orizontală”, pe post de suport, deoarece “partea verticală” nu a fost suficient de rezistentă, adaugă aceasta.
De ce nu s-a apelat din start la o variantă mai rezistentă
“Nu ne-am aşteptat să existe o asemenea agresiune din partea şoferilor. A fost o surpriză şi pentru noi. Nu ne aşteptam ca lucrarea iniţială să fie supusă unei asemenea agresiuni. Lucrarea a fost şi este garantată. Dar este normal, şi când faci o casă, ea poate să fie făcută bine, dar nu poţi să ştii dacă ea va fi vandalizată, ” declară directorul Administraţiei Străzilor.
“Noile dispozitive care au fost instalate (vezi foto) sunt omologate de Comisia Naţională pentru Standardizare şi nu există riscul ca autoturismele să fie avariate în caz de impact” ne asigură Alina Roman.
150 de lei metrul de linie “imaginară”
Administraţia Străzilor şi UTI Traffic Management SA, firmă controlată de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, au încheiat în luna noiembrie a anului trecut un contract