La începutul lunii, Ministerul Transporturilor anunţa că echiparea autoturismelor cu cauciucuri de iarnă va deveni obligatorie în câteva zile. În scurt timp, magazinele şi-au epuizat stocurile de anvelope noi sau reşapate, dar aproape toate scumpite brusc pe fondul cererii mari.
O afacere bună din care au câştigat comercianţii (unii mai mult ca alţii), dar şi posesorii de maşini (pentru o siguranţă mai mare în trafic). Ministrul Anca Boagiu a explicat că perspectiva drumurilor necurăţate complet de zăpadă au determinat-o să ia decizia, decizie la care s-a renunţat după nici o săptămână. Oficialii din minister au ajuns la concluzia că nu sunt atâtea anvelope de iarnă în România, astfel că măsura va deveni obligatorie de la 1 noiembrie 2011.
Tot la iarnă s-a gândit şi premierul atunci când a anunţat că gigacaloria nu va mai fi subvenţionată de stat. Prin urmare, costul încălzirii urma să crească aproximativ cu o treime, în funcţie de sistemul comunitar de termoficare al fiecărui oraş. Consecinţa a fost că vânzările şi instalarea centralelor de apartament s-au revigorat în comparaţie cu anul trecut. La fel şi aşa-numitele reabilitări termice ale vechilor blocuri de locuinţe. Cele două oportunităţi de afaceri s-au lăsat cu profituri grase chiar şi după ce atât Guvernul, cât şi primăriile, au anunţat că vor suplini şi în acest an costul gigacaloriei.
Încă un exemplu: acelaşi Guvern Boc este pe cale să renunţe şi la promisiunea (una din multele făcute în alegerile din 2008) privind taxa auto, care ar urma să crească consistent de la 1 ianuarie. "Nu ne permitem să casăm 180.000 de maşini şi să aducem maşini vechi", a motivat ministrul Mediului intenţia de majorare a taxei. Şi în acest caz, oamenii au dat buzna să-şi înmatriculeze autoturismele aduse din afară, ceea ce înseamnă, dincolo de planurile ecologiste ale Executivului, mai mulţi ban