Prin acest proiect, municipiul Râmnicu Vâlcea e printre primele oraşe din ţară promovate din punct de vedere urbanist şi turistic la nivel european.
Oraşul Râmnicu Vâlcea e promovat de austriecii de la firma Schubert & Franzke , în cadrul unui proiect. Conducerea primăriei a semnat un protocol de colaborare cu firma pentru realizarea unor proiecte cartografice individualizate care vor pune în valoare Râmnicul. „În cadrul acestui proiect sunt realizate 8.000 de hărţi-pliante despre municipiu, la o calitate grafică deosebită, bilingve (română/engleză), precum şi harta municipiului în format electronic, pentru site-ul primăriei, dotată cu motoare de căutare după denumiri de străzi şi instituţii de interes local", a declarat, astăzi, Daniel Ionescu, purtătorul de cuvânt al primăriei Râmnicului. Tot acesta precizează că, în cadrul proiectului sunt realizate şi 24 de panouri informaţionale cu hărţi care marchează intrările importante din oraş, dau informaţii despre cartiere, sau direcţionează către obiective de interes turistic.
Panouri cu informaţii turistice în zona zero
Opt din cele 24 de panouri au fost montate la intrările în oraş dinspre Craiova, Târgu Jiu, Piteşti şi Sibiu, în zona Gării şi Autogara 1 Mai. Alte nouă panouri care conţin hărţi de orientare, îi anunţă pe trecători în zona în care se află şi urmează ca ele să fi amplasate în cartierele oraşului. Alte şapte panouri vor fi montate în zona centrală. „Panourile vor avea informaţii şi indicaţii prin săgeţi către principalele muzee, biserici, teatre şi bibliotecă", spune Ionescu. Pliantele, hărţile şi panourile sunt realizate doar cu contribuţia firmei austriece. Municipalitatea se ocupă doar de montarea panourilor şi întreţinerea lor. „De hărţi nu aveam noi acum nevoie. La cât e de mic oraşul nu te pierzi în el", spune Ilie Vega, de 56 ani, muncitor necalificat. Panourile real