”Parfumul unei femei spune mai mult despre ea, decât scrisul ei”, spunea, cu decenii în urmă, designerul francez Christian Dior. Vorbele rostite de Dior au fost luate în serios şi de femeile din România pentru care achiziţionarea unui parfum nu mai este demult ceva simplu.
”Avem cliente care vin de două-trei ori în magazin până să se decidă asupra parfumului pe care îl vor”, declară, Maria, care lucrează în cadrul magazinului de cosmetice Douglas din centrul comercial Unirea. Pe fondul crizei, femeiele au început să ia în calcul, pe lângă criterii precum brand, design sau aromele incluse, şi preţul.
”În ulimul an clienţii au devenit mult mai receptivi la promoţii: dacă nu îşi permit să achiziţioneze prafumul favorit, îşi îndreaptă atenţia către promoţii” spune şi Clara, vânzătoare in cadrul parfumeriei Privilege din Unirii unde circa 70% dintre produse beneficiază de reduceri.
Chanel, Dior sau D&G, în topul preferinţelor
Printre cele mai vândute branduri sunt Dior, Chanel, Armani, Bvlgari si Lancome. ”Cel mai vândut brand este, de departe Chanel, din care se vând toate sortimentele. De la Lancome se vinde Poeme, J′adore şi Miss Dior de la Dior , Armani Code de la Armani si Omnia de la Bvlgari. De asemenea, se caută foarte mult toate noutăţile”, mai spune reprezentanta Douglas.
Parfumurile vedetelor, câştigă teren
Parfumurile create de vedete reprezintă o nişă în continuă creştere în ultimii doia ani, potrivit unui studiu Euromonitor. Targetul principal al acestei categorii de parfumuri sunt tinerele care achizitionează aceste arome pentru a crea o conexiune cu vedeta favorită. Un alt atu al acestor parfumuri este preţul destul destul de accesibil oricărui buzunar.
”Motivul principal pentru care tinerele cumpără aceste parfumuri este asocierea cu vedeta respectivă, şi mai puţin aroma”, af