Pentru un ignorant, pasionații de trabucuri pot părea exagerați: deși au la dispoziție zeci de branduri, se plâng că nu găsesc exact acel trabuc pe care-l caută, iar când dau de el, constată că n-a fost ținut în condiții optime, deci nu poate fi fumat. Totuși, comercianții autohtoni fac tot ce pot. Despre ei, în rândurile de mai jos.
«Americanii sunt cei mai avizi clienți, stau ore în șir în magazin și discută cu trabucul în mână», spune Alice Manea, director în cadrul grupului Brands International, din care fac parte magazinele El Unico și La casa del Habano, probabil cei mai cunoscuți comercianți de produse de tutun de lux și accesorii. De ce două magazine pentru același tip de produse și, mai mult sau mai puțin, aceiași clienți?
„Într-adevăr, există două branduri. La Casa del Habano este o franciză prezentă la nivel internațional, care ține de Habanos SA (producătorul de trabucuri care deține monopolul pe piața cubaneză - n.r.).
El Unico De Luxe, este un brand autonom și, zicem noi, mai mult decât un tobacco shop: este un tip de magazin-experiență, în care, pe lângă trabucuri și accesorii, clienții vor găsi și alte produse de lux.“ Oricât de poetic ar suna sintagma „magazin-experiență“, ea este justificată în cazul acestui tip de business. Motiv pentru care aproape toate magazinele de profil, indiferent de dimensiuni, au o cameră rezervată clienților, unde aceștia pot savura în liniște trabucul abia achiziționat și se pot gândi de ce alte produse din magazin ar mai avea nevoie - o brichetă, un whisky sau, de ce nu, un ac de cravată.
Accesoriile reprezintă un segment aproape la fel de important al afacerii ca și tutunul propriu-zis: dacă la El Unico și La Casa del Habano acestea aduc 30% din totalul vânzărilor, la JPB Trade, ponderea accesoriilor este de nu mai puțin de 50%, după cum spune Alexandra Motofan, director de vânzări al co