1.500 de medici, paramedici, pompieri şi personal care lucrează în sistemul integrat de urgenţă din România vor beneficia de o formare profesională care le va îmbunătăţi competenţele profesionale în intervenţia integrată la accidente colective şi dezastre, în cadrul unui proiect, unic în sud estul Europei, după un model francez şi italian.
Proiectul ”Profesionişti în intervenţia integrată la accidente colective şi dezastre”, iniţiat de Fundaţia pentru SMURD în parteneriat cu Brigada de Pompieri din Paris, Societatea Franceză de Medicină de Catastrofă, Academia Naţională Franceză de Pompieri, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Ministerul Sănătăţii şi Softwin SRL, a fost lansat sâmbătă, la Târgu-Mureş, eveniment la care au participat şi specialişti din domeniu din Franţa şi Italia.
Simulator digital pentru situaţii de urgenţă
Proiectul prevede în prima fază crearea unor cursuri la distanţă prin sistemul e-learning pentru toate categoriile de personal cearelucrează în sistemul integrat de urgenţă, iar pe viitor şi pentru Poliţie şi Jandarmerie care vor participa la managementul situaţiilor de criză. A doua fază a proiectului prevede crearea unui simulator digital, care să permită realizarea unor exerciţii, unor simulări virtuale, fără să fie necesară crearea de fiecare dată a unui exerciţiu real. Simulatorul fie va fi unul fix la Târgu-Mureş, fie va fi unul mobil pentru a putea fi amplasat în zonele unde sunt necesare aceste simulări, după terminarea cursului. Ultima parte proiectului prevede pregătirea a 1.500 de persoane, medici, pompieri, paramedici, care vor fi pregătiţi prin sistemul e-learning, iar apoi vor participa la activităţile practice desfăşurate cu ajutorul simulatorului.
Un plus de siguranţă pentru cetăţeni
Pregătirea se va face pe parcursul a trei ani de zile. ”Rezultatele acestor cursuri se vor vede