De Crăciun ne mai despart câteva săptămâni. Cu toate acestea, companiile din România au lansat deja spoturile radio şi TV cu moşi şi reni, iar afişe similare au fost postate în oraşe. Sursa: Claudiu CioteanuSursa: www.thecoca-colacompany.comSursa: www.thecoca-colacompany.com
1 /.
De-a lungul anilor, firmele de publicitate au făcut tot ce le-a stat în putinţă pentru a crea reclame care să impresioneze şi să vândă bine de sărbători. Ţinta predilectă o constituie sărbătorile de iarnă, căci, aşa cum spune o veche vorbă din popor, ''Crăciunul sătulul, Paştele fudulul''. Adică, românii, ca mai toate naţiile de pe pământ, cheltuiesc mai mulţi bani de Crăciun şi Anul Nou, decât de Paşte. Aceasta, şi pentru că sărbătorile de iarnă ţin mai mult de o săptămână, în vreme ce Paştele este celebrat timp de doar trei zile.
În acest context, EVZ vă propune un exerciţiu: să vă amintiţi unele dintre cele mai frumoase spoturi lansate în preajma sărbătorilor de iarnă de-a lungul timpului.
Probabil că una dintre cele mai cunoscute figuri este cea a lui moş Crăciun din reclamele Coca Cola. În 2011, aceasta va împlini 80 de ani.
Primul moş a fost creat în 1931 de către Haddon Sundblom. Imaginea a fost folosită într-o serie de campanii timp de 33 de ani. Haddon Sundblom a creat ultimul moş Crăciun pentru Coca Cola în 1964.
Şi moşului în place berea...
Tuborg Christmas Brew a fost produs pentru prima dată în Danemarca, în urmă cu aproape trei decenii. Acum, lansarea simultană, de sărbători, a produsului în mai multe state a devenit o tradiţie.
Moş Crăciun vinde şi carduri de credit
Nu doar producătorii de sucuri şi băuturi alcoolice s-au folosit de imaginea lui moş Crăciun pentru a-şi promova produsele. În anii '40, Arthur Godfrey, cea mai populară figură din radio şi TV de la acea