Pe măsură ce internetul a devenit mai accesibil și a pătruns în mai toate casele, comportamentul oamenilor s-a modificat atât în privința consumului de emisiuni informative, cât și de divertisment. Diferențele sunt mai evidente în cazul celor care folosesc în fiecare săptămână mai multe echipamente electronice.
Conform unui studiu realizat de Asociația Europeană de Publicitate Interctivă (EIAA), circa 52 de milioane de europeni, cu vârsta de peste 16 ani, adică unul din zece, stau, în fiecare săptămână, în fața mai multor ecrane: se uită la televizor, folosesc laptopul sau PC-ul și un telefon mobil pentru a accesa internetul, fiind numiți și „multi-screeners”.
Televizorul este ușor devansat de internet din punct de vedere al consumului: 83% dintre multi-screeners folosesc internetul și 82% se uită la televizor. În cazul celor care nu obișnuiesc să folosească mai multe echipamente electronice, televizorul este încă lider de necontestat: 84% se uită seara la televizor, în timp ce numai 73% intră pe internet.
Altfel spus, internetul modifică felul în care ne uităm la televizor, fără să înlocuiască această activitate. O analiză realizată de Ericsson Lab arată că 93% dintre cei care au participat la studiu au declarat că urmăresc în continuare programele la televizor, dar rolul televiziunii difuzate în mod tradiţional se schimbă ca urmare a apariţiei unor noi canale de distribuţie, precum video-on-demand pe internet.