Ian Clarke, CEO Omnicom Media Group CEE
Omnicom Media Group intenţionează să îşi continue dezvoltarea pe piaţa locală, în linie cu cea regională şi cea globală, afirmă Ian Clarke, CEO Omnicom Media Group CEE.
"Noi, Omnicom Media Group, am fost foarte norocoşi să putem compensa scăderea investiţiilor din advertising, scădere provocată de criza financiară, prin câştigarea de noi clienţi, atât la nivel local, cât şi regional şi mondial. Acest lucru înseamnă că ne-am concentrat atenţia 100% pentru a putea comunica eficient pentru toţi clienţii noştri", spune el.
Clarke spune că actuala criză l-a învăţat că trebuie să îşi concentreze întreaga atenţie pe clienţi, ale căror afaceri trebuie să le ajute. De asemenea, adaugă el, "trebuie să dezvoltăm competenţele angajaţilor noştri". Acestea sunt liniile de activitate şi pentru anul 2011.
"În condiţiile în care autorităţile europene anticipează o îmbunătăţire a climatului economic, principala provocare pentru noi va fi să ne ajutăm clienţii să îşi crească afacerile. În timpul crizei, atenţia clienţilor s-a concentrat pe eficientizarea afacerilor astfel încât să nu fie afectate marjele de profit. În concluzie, trebuie să facem tot ce ne stă în putinţă pentru clienţii noştri şi afacerile lor, fără a face rabat la eficienţă".
În ceea ce priveşte economia, Clarke este optimist, însă totodată precaut. El spune că în Europa revenirea a fost animată de rezultatele economiei mondiale, unde avansul Produsului Intern Brut s-a apropiat de cel din perioada anterioară crizei. Exporturile europene au beneficiat de pe urma acestei situaţii. Deşi perspectivele s-au îmbunătăţit, persistă o serie de riscuri.
"Dacă vorbim de Europa Centrală şi de Est, singura piaţă din regiune care ar putea creşte rapid ar fi Rusia. Aici, creşterea economică este una sănătoasă, şomajul începe să scadă, iar consumatorii par mai