• Potrivit estimărilor, românii vor cumpăra între 15.000 şi 20.000 de tablete în 2011. La un preţ mediu de 700 de euro, piaţa ar trebui să ajungă anul viitor la cel puţin 10 milioane de euro
Două companii româneşti se pregătesc să atace, din decembrie, o piaţă controlată de Apple şi Amazon. Una vine cu o tabletă care să se bată cu iPad, alta, cu un cititor de cărţi electronice capabil să concureze cu Kindle. Lupta reală se dă însă între preţ şi brand.
Cu doar 200 de euro, de luna viitoare vom putea cumpăra o tabletă românească, denumită AllDro, semnată de compania braşoveană Visual Fan, sub brandul Allview şi fabricată în China. Gadgetul dispune de sistemul de operare Google Android 2.1, de ecran de 7 inchi şi conectivitate la internet wireless. În paralel, o companie bucureşteană - Televoice, prin brandul Evolio, a început producţia unui cititor de cărţi electronice numit Evobook, bazat tot pe sistemul de operare Google Android şi care va fi comercializat din luna decembrie la preţul de 150 de euro.
Reprezentanţii companiei spun că Evobook va fi fabricat tot de China, softul fiind însă dezvoltat în România. "Pe de-o parte, pentru că producătorii cei mai mari de profil sunt chinezii, iar pe de altă parte, pentru că 90% din producţia mondială a acestor echipamente se face acolo. Softul este însă dezvoltat de echipa noastră", susţine Liviu Nistoran, proprietarul Televoice.
Citeşte şiLa ce foloseşte ANDREI PLEŞU I-PAD-UL personal. UN INTERVIU DESPRE "NEVOIA DE CARTE" şi despre SCRISUL PE BLOG
Orlando Nicoară, directorul general al Apropo Media, arată cât de româneşti sunt aceste gadgeturi. "Există producători în China care fac astfel de tablete, iar tu îţi pui brandul pe ele. Poate reprezenta o oportunitate să le iei din China şi să le marketezi ca produse româneşti, în toată nebunia asta creată în jurul iPad-ului", spune el, adăugând că a