După 20 de ani, industria locală de publicitate se confruntă cu o mare provocare, în care cine poate merge mai departe, această piaţă având neapărat nevoie de o reinventare, potrivit pionierilor reuniţi la Zilele Biz.
Şi în bine, şi în rău
"În anii '90, nu exista o piaţă de publicitate, de-abia după 1995 a început să se dezvolte. În primii cinci ani m-am ocupat de autocolante, iar primele mişcări din această industrie au fost legate de televiziune", a declarat Radu Florescu, Managing Director Saatchi & Saatchi, adăugând că în ultimele două decenii, lucrurile s-au schimbat şi în bine şi în rău.
De asemenea, Veronica Savanciuc, CEO Lowe & Partners România a afirmat că situaţia din '90 este asemănătoare cu cea de acum. "În anii '90, nimeni nu ne oferea nimic. Aşa se întâmplă şi acum", a spus aceasta.
În acelaşi timp, potrivit directorului Lowe & Partners România, în perioada 2007-2008, cantitatea de muncă era foarte ridicată, iar calitatea nu mai era pe primul loc. "Acum calitatea contează, aşa vom putea să ne menţinem", a continuat aceasta.
"În 1991 ştiam că piaţa va exploda"
Cristian Burci, preşedintele International Railway Systems, a explicat că situaţia actuală se diferenţiază de cea de acum 20 de ani, doar prin lipsa hazului.
"Acum ne întoarcem în anii '90, cu preţurile din 2010, dar fără fun-ul de atunci. Această industrie s-a transformat într-o fabrică", susţine aceasta, completând că în perioada 2003-2005, piaţa a ajuns la maturitate. Cristian Burci a mai spus că până când criza se va termina vor trece ani buni.
"În următorii cinci ani, piaţa va fi foarte diferită. Industria din România nu este pregătită să îşi adapteze gândirea, nu progresează la fel de repede. Piaţa se dezvoltă şi noi am rămas la anul 2008, din punctul de vedere al preţurilor, al costurilor", este de părere acesta.
În m