Actuala generație a modelului compact Audi A3, care se apropie, cu pași repezi, de finalul carierei, va fi completată, la începutul anului viitor, cu versiunea de top RS3. Sursa: AUDISursa: AUDISursa: AUDISursa: AUDISursa: AUDISursa: AUDISursa: AUDISursa: AUDISursa: AUDI
1 /.
Audi a anunțat, astăzi, că va lansa, în prima parte a anului viitor, compactul de top RS3, cea mai puternică versiune a gamei A3, disponibilă exclusiv în versiunea Sportback, cu cinci uși.
Acestea sunt primele imagini oficiale.
RS3 este echipat cu un motor supraalimentat pe benzină de 2.5 litri, care dezvoltă nu mai puțin de 340 de cai-putere, un sistem de tracțiune integrală quattro și o transmisie automată S-tronic.
Noul Audi RS3 surclasează actualul vârf de gamă S3, care mizează pe un 2.0 TFSI cu ”numai” 265 de cai-putere.
Mai rapid ca BMW M3
Propulsorul cu cinci cilindri (utilizat și de coupe-ul TT RS) va permite RS3-ului să se catapulteze de la zero la 100 km/h în 4,6 secunde, o performanță superioară celei reușite de superberlina BMW M3 (care acoperă același sprint în 4,7 secunde).
Viteza maximă a modelului Audi RS3 este limitată electronic la 250 km/h.
RS3 dispune standard de o direcţie cu asistare electromecanică, o gardă la sol redusă cu 2,5 centimetri (în comparație cu A3), un ecartament față mărit cu 4,2 centimetri și unul spate - cu 2,2 centimetri (în comparație cu S3), un sistem de frânare cu discuri ventilate de 370 de milimetri pe faţă şi 310 milimetri pe spate, jante din aliaj de 19 inchi cu pneuri de 235/25 pe faţă şi 225/35 pe spate.
Fără ESP (pentru cine dorește) și fără 49.900 de euro (pentru cine îi are)
Sistemul electronic de control al stabilității – ESP – poate fi complet dezactivat de șoferii suficient de talentați, ca să strunească ”mica bestie”.
@N_