Transportatorii de marfă şi de persoane avertizează Guvernul că statul român pierde anual 150 de milioane de euro din cauza legislaţiei. Conducerea Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), s-a întrunit, sâmbătă, în localitatea clujeană Gilău. Membrii FORT spun că transportatorii autorizaţi au zilnic pierderi de 300.000 de euro. Acest lucru este cauzat de faptul că legislaţia română are numeroase portiţe, exploatate de „piraţii" din acest domeniu.
„Practic, 90 la sută din cursele regulate pe trasee judeţene, interjudeţene şi comunitare sunt periclitate. FORT militează pentru eradicarea „pirateriei" din transportul rutier, prin implicarea autorităţilor, în caz contrar fiind direct responsabile pentru dezvoltarea activităţilor ilicite şi distrugerea pieţei transportatorilor", a declarat, sâmbătă, preşedintele FORT, Augustin Hagiu.
„Şmecherii" legale
Augustin Hagiu a explicat că există persoane fizice care deţin microbuze de 12 sau 16 locuri, pe care le transformă în microbuze cu opt locuri (plus unul), pentru a fi considerate autoturisme personale şi cu care fac transport de persoane, fără a avea nici un fel de autorizaţie. "Astfel, aceşti piraţi spun că nu transportă persoane, deşi chiar asta fac. Iau oameni, le cer bani, îi transportă fără a avea autorizaţie şi fără a plăti impozite către stat. Din cauza transportului ilicit, operatorii din transportul de persoane au înregistrat o scădere a afacerilor cu 40 la sută în acest an faţă de anii trecuţi", a mai spus liderul FORT.
La rândul său, directorul general al Autorităţii Rutiere Române (ARR), Meluş Florian Coman, a spus a fost elaborat un act normativ care prevede licenţierea autovehiculelor de opt locuri. „Intenţionăm să promovăm un astfel de act normativ, pentru că de aici apar problemele mari în pirateria transportului de pasageri cu consecinţe asupra siguranţei rutiere, asupra