Andreas Stihl Motounelte, subsidiara locală a grupului german Stihl, estimează pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de 15-17% comparativ cu 2009, care s-a ridicat la 71,4 mil. lei (16,9 mil. euro), potrivit lui Ioan Mezei, directorul general al companiei. El speră anul viitor tot într-o creştere a afacerilor cu încă 10-15%, în condiţiile în care prognozează că piaţa motouneltelor va stagna în 2011. Compania intenţionează să continue programul de lansare de noi produse şi în 2011, după ce de curând a lansat motofoarfeca cu acumulator.
"Poate cel mai aşteptat utilaj în 2011 este motoferăstrăul cu acumulator", a declarat Mezei, adăugând că între 50% şi 70% din gama de produse a Andreas Stihl Motounelte se află într-un proces de înlocuire în perioada 2008-2012. Piaţa motouneltelor din România se ridică la circa 100-120 mil. euro, la care se adaugă vânzările de produse piratate, care însumează 10-20% din vânzările pieţei oficiale, potrivit lui Mezei. Andreas Stihl Motounelte are pe piaţa locală un portofoliu format din circa 80-100 de produse, cele mai bine vândute produse fiind motoferăstraiele, care generează 50% din afaceri.
Compania are în prezent circa 215-220 de parteneri în România, cel mai activ dintre aceştia fiind din Târgu-Jiu. Nemţii concurează pe piaţa locală cu companii precum Husqvarna, potrivit lui Mezei.
Andreas Stihl Motounelte, subsidiara locală a grupului german Stihl, estimează pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de 15-17% comparativ cu 2009, care s-a ridicat la 71,4 mil. lei (16,9 mil. euro), potrivit lui Ioan Mezei, directorul general al companiei. El speră anul viitor tot într-o creştere a afacerilor cu încă 10-15%, în condiţiile în care prognozează că piaţa motouneltelor va stagna în 2011. Compania intenţionează să continue programul de lansare de noi produse şi în 2011, după ce de curând a lansat mot