Peter Schneider a readus publicului filmul clasic de animaţie fără a renunţa la standardele Disney.
De-a lungul celor 18 ani petrecuţi în fruntea Walt Disney Feature Animation, parte a companiei fondate de Walt Disney, producătorul şi regizorul Peter Schneider şi-a câştigat renumele unui om care a reuşit să facă lumea să iubească din nou desenul animat. După 20 de ani în declin evident, survenit morţii fondatorului Walt Disney, compania a fost revitalizată de el şi de un grup de prieteni la fel de entuziaşti. Aceştia au decis, în 1985, că animaţia are viitor şi că trebuie să iasă din anonimat.
Pentru că generaţii de copii au crescut cu animaţiile Disney, Schneider spune că atât realizarea, cât şi temele producţiilor semnate de această casă de producţie au însemnat o mare responsabilitate. În ceea e priveşte tendinţa generală a filmelor de animaţie, regizorul consideră că se manifestă din ce în ce mai puţină grijă în alegerea subiectelor şi a personajelor.
"Ce îmi place în continuare la brandul Disney este implicarea lui majoră în caracterul emoţional al filmelor de animaţie. Nu există nuditate şi nici violenţă pentru că, până la urmă, dacă vrei să spui o poveste, nu ai nevoie să şochezi. E bine că, după atâta timp, la Disney se păstrează valorile şi standardele".
"Scopul nostru a fost de a spune poveşti, de a te duce pe tine, cel care te uiţi la filmele de animaţie, oriunde îţi doreşti să ajungi. Intenţia noastră ca artişti era de a-i face pe spectatori să trăiască la nivel de personaj. Iar dacă oamenii râd, plâng sau se bucură atunci când se uită la filmele Disney, înseamnă că scopul a fost atins".
POVESTEA DISNEY
EVZ: Aţi fost numit “omul care a reinventat brandul Disney”. Cum aţi reuşit să ridicaţi compania din cenuşă?
Este foarte drăguţ, mulţumesc! Cred că o parte a trecutului meu la Dis