O explicaţie este cea conform căreia Facebook a elaborat un model de business solid, care se bazează pe publicitate
Twitter a anunţat, după o nouă discuţie cu investitorii privaţi, că valoarea companiei va ajunge la 3 miliarde dolari, după o nouă rundă de investiţii. Însă, comparativ cu Facebook, care valorează 41 miliarde de dolari, Twitterul este de-abia la început. Totuşi, potrivit Reuters, estimarea valorii Facebook este greu de justificat, în contextul în care compania va avea anul acesta venituri de 1,5 -2 miliarde de dolari.
Prin urmare, de ce valoarează Facebook de 10 ori mai mult decât Twitter?
Twitter, cu un pas în urmă
Un motiv care ar putea explica diferenţa mare dintre valorile de piaţă ale celor două reţele de socializare este reprezentat de faptul că Facebook a eleborat un model de business solid, care direcţionează publicitatea către utilizatorii săi într-un mod eficient. În schimb, Twitters se află cu un pas în urma Facebook, în ceea ce priveşte procesul de dezvoltare al unui plan de afaceri. Recent, compania a angajat un nou director general, Dick Costolo, pentru a pune la punct acest lucru şi a anunţat câteva iniţiative care vizează exploatarea noilor fluxuri de venituri.
De asemenea, Twitter depune eforturi pentru a valorifica reţeaua sa, în contextul în care deţine aproape 200 milioane de conturi, cu 100 de mesaje pe zi. Însă, compania foloseşte metode diferite în ceea ce priveşte valorizarea traficului pe reţea.
Unele moduri de abordare, incomode pentru utilizatori
Noile metode folosite, precum tweets-urile sponzorizate, aduc venituri fără a afecta utilizatorii. Dar unele eforturi pun piedici dezvoltatorilor de software. Evan Williams, cofondator al Twitter, a recunoscut că uneori, modurile de abordare ale companiei sunt incomode pentru utilizatori şi pentru dezvoltatori. @