Cel mai modern ponton plutitor din România va părăsi portul Giurgiu în curând, fiind mutat la Calafat. La noua destinaţie, pontonul va asigura separarea fluxurilor de mărfuri şi de călători, după modelul aeroporturilor internaţionale.
Renumitul ponton “albastru” din Portul Giurgiu s-a dovedit a fi singurul din ţară, la acest moment, atât de bine realizat încât autorităţile să-l transforme într-un adevărat terminal la primul punct al graniţei intracomunitare cu Bulgaria, odată cu aderarea la Spaţiul Schengen.
Dotarea acestui prim punct de graniţă cu un terminal modern, la intrare şi la ieşire, separat, pe Spaţiul Schengen şi pe cel al Uniunii Europene, este una dintre măsurile prealabile aderării ţării noastre.
Un alt ponton, la primăvară
În condiţiile în care traficul de mărfuri şi de călători nu va mai înregistra valori ridicate, în perioada care urmează, din cauza anotimpului rece, funcţiile pe care le îndeplinea pontonul complex vor fi preluate de pontoanele agenţilor comerciali care operează în portul Giurgiu.
“De abia la primăvară va intra în funcţiune un nou ponton, care va crea şi patru noi locuri de muncă, pentru marinari”, a precizat directorul CNAPDF. Valoarea noului ponton, construit în anul 2009 şi care este dimensionat nevoilor portuare ale Giurgiului, se ridică la suma de 200 de mii de lei.
Pe de altă parte, mai aflăm de la Nemţescu, lucrările de amenajare ce sunt în desfăşurare la Calafat, în vederea primirii pontonului de la Giurgiu, presupun pregătirea nişei pentru pasarelă şi a dispozitivelor speciale care îl păstrează la distanţă constantă de chei.
“Transportarea pontonului se va face în condiţii de siguranţă, cu ajutorul unui împingător sau al unui remorcher”, a spus Cristian Nemţescu, directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Fluviale (CNAPDF).
Pontonul “albastru”, sig